Linkbuilding: bouwen aan je website hoort erbij

Bouwen aan je website hoort er tegenwoordig bij. Het is goed om als ondernemer te bedenken wat je doelstellingen zijn. Wat zijn zaken die je aanbiedt? Wat zijn je USP’s of Unique Selling Points? En, belangrijker nog, wie zijn je klanten? Je zult het misschien niet geloven, maar veel mensen die een bedrijf beginnen, hebben over deze basiszaken geen eenduidig antwoord. Daarom stellen wij bij 1 Good Designer altijd voor om de bedrijfsdoelen te formuleren voordat je aan de slag gaat met een website. Natuurlijk is er tevens een andere, grotere groep, van ondernemers die al een website hebben maar die niet tevreden zijn over de vindbaarheid van deze website. Linkbuilding is bij dit proces van beter vindbaar worden een zeer belangrijk punt. Linkbuilding is onderdeel van SEO. SEO is de Engelse vertaling van zoekmachine optimalisatie. De zoekmachines zijn bepalend voor de vindbaarheid van je websites. Door de jaren heen is de manier waarop Google jouw website beoordeeld veranderd. Google is steeds vernuftiger geworden en websites met lege pagina’s worden daarop afgerekend. Dat is een goede zaak want op die manier komen kwalitatieve websites bovenaan te staan de websites met lege pagina’s die barsten van de zoekwoordcombinaties. Dit gebeurde namelijk vroeger veel maar daar hebben de zoekmachines gelukkig een stokje voor gestoken. Een van de manieren waarop de zoekmachines de betrouwbaarheid van websites kunnen waarborgen is linkbuilding. Met linkbuilding wordt bedoel: Linkopbouw. Het plaatsen van links zowel op de website zelf als op andere websites geeft de website een hoger resultaat in de zoekmachines. Wat kunnen wij nu precies betekenen voor jouw bedrijf?

  • Betere vindbaarheid.
  • Verhoogde traffic.
  • Effectiviteit.
  • Hogere omzet.
  • Linkbuilding.

Linkbuilding: Direct beter gevonden worden

Je kunt het oordeel dat de zoekmachines vellen over jouw website een beetje vergelijken met een rapport dat eens in de paar maanden wordt gegeven. De zoekmachines beoordelen je website namelijk net als in een rapport op verschillende aspecten. Dat zijn content, opbouw en linkbuilding. Wat betreft de content; deze moet zijn toegespitst op SEO. Dat betekent dat er voldoende relevante zoekwoordcombinaties in voor moeten komen. Deze woordcombinaties moeten dezelfde combinaties zijn die mensen die op zoek zijn naar jouw product invoeren in de zoekmachines. Op het moment dat je als bedrijf racefietsen verkoopt, zal dit ook het zoekwoord moeten zijn. Maar het zoekwoord kan verder gespecificeerd worden. Er kan bijvoorbeeld aan worden toegevoegd ‘tweedehands.’ Op die manier specificeer je het product en richt je je veel specifieker op je doelgroep. Op die manier neemt je effectiviteit toe en zul je merken dat er meer klanten op je website komen die ook specifiek op zoek zijn naar jouw product. De fout die veel mensen maken is het ‘breed inzetten.’ Het is altijd handiger om je aanbod specifiek te maken. Op die manier kun je veel effectiever zaken doen. Linkbuilding is een term die we al eerder hebben laten vallen. Linkbuilding is de laatste jaren steeds belangrijker geworden in de zoekmachine optimalisatie. Zonder linkbuilding zul je nooit in de top drie terecht komen en dat is zonde als je graag goed zaken wilt doen. Bij 1 Good Designer weten wij van wanten. Linkbuilding is onze website. Wij gaan dan ook voor jou aan de slag op het moment dat je graag beter wilt worden. Linkbuilding hoort bij onze strategie.

Op naar een hogere omzet

Wil je een hogere omzet? Dan ben je bij 1 Good Designer op het juiste adres. Wij staan je mannetje als je nu eens echt je website aan wilt pakken en Google proof wilt maken. Hoe gaat dat allemaal in zijn werk? De eerste stap heb je al gezet. Je bent op onze website en je wilt aan de slag. Je kunt op onze website de nodig informatie vinden, maar natuurlijk bedienen wij u ook telefonisch graag van advies. Mieke de Boer deed zaken met 1 Good Designer en zij heeft een veel hogere omzet sinds wij haar website hebben aangepakt: “Ik ben echt zo blij dat ik bij 1 Good Designer heb aangeklopt! Ik ben masseur en heb een eigen praktijk. De laatste jaren is dit beroep behoorlijk in zwang en de websites en massagesalons schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik moest dus van goeden huize komen om mijn huidige klantenbestand bij me te houden. Veel concurrenten gingen onder mijn prijs zitten. Op een gegeven moment begon mijn omzet dan ook te dalen. Mijn website was prima, maar ik had nooit eerder met SEO gewerkt. De eerlijkheid gebied te zeggen dat voor ik bij 1 Good Designer aanklopte, ik niet eerder had gehoord van SEO en dergelijke. Daar hebben ze bij 1 Good Designer verandering in gebracht. We hebben een heel plan gemaakt voor mijn website. Allemaal in overleg. Voor mij was het een groot leerproces. Het dwong me ook om na te denken over mijn bedrijfsstrategie. De content op de website was aanvankelijk ook niet toegespitst op mijn dienst. Heel concreet kwam het woord ‘massage’ er gewoon veel te weinig in voor. De dichtheid van zoekwoorden was dus veel te laag en daar moest ik verandering in brengen. Een aantal professionele schrijvers waren tot mijn beschikking om SEO teksten te schrijven. Na deze verbetering ging het hard. De klanten stroomden binnen, oude en nieuwe klanten. Het was de investering meer dan waard! Ik heb ook veel geleerd van het hele proces en daar ben ik 1 Good Designer dankbaar voor!”